Heren 2 met 3-0 ten onder in Nijmegen

Heren 2 ging zaterdag bij VoCASA in Nijmegen met 3-0 ten onder: 24-26, 11-25 en 10-25. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

We speelden als een dweil(orkest)

Na weken van nederlagen in Nijmegen heeft VoCASA de sfeer in de sporthal weer terug weten te brengen. Onder aanvoering van het (studenten) dweilorkest werd het "We are the champions" -nu achteraf blijkt- al terecht voor de wedstrijd bol enthousiast ingezet. In deze wedstrijd bleek helaas voortdurend aan het eind van (bijna) iedere rally alleen onze tegenstander als winnaar op het veld te staan. Afgedroogd met 24-26, 11-25 en 10-25 hebben we meer dan gewenst onze bijdrage geleverd aan dit 'feestje', een feest dat al veel te vroeg kon beginnen.

Het dieptepunt hebben we nu wellicht bereikt, want zowel de individuele foutenlast (onder andere vanachter de servicelijn, maar ook bij de vele kansrijke aanvallen) als de onderlinge acceptatie was -in het verlengde van de afgelopen twee wedstrijden waar we ook niet hoefden te verliezen- te hoog. Het wordt dan ook nu de hoogste tijd om kritisch in de spiegel naar onszelf te kijken. Uiteraard doen wij dat als begeleidingsstaf ook, want we lijken in deze wedstrijd niet in staat om de vooraf gemaakte strategische keuzes (op basis van de analyse van enkele wedstrijden) uit te voeren. Misschien blokkeren de spelers met een te grote hoeveelheid aan opdrachten?

Een ieder moet (zelf)kritisch zijn, want we kunnen namelijk veel meer en beter dan we nu laten zien. Naast dit aanwezige basisniveau (dat we op verschillende momenten al meerdere malen hebben laten zien) en de groei die we nog door kunnen maken, is het wel zaak om niet 'in paniek' te (ge)raken. Wel is er nu geen enkel excuus gepast en moeten we als 'volwassenen' eerst onze eigen verantwoordelijkheid nemen, op de trainingen en tijdens de wedstrijden.

Als dirigent is het (met gericht oefenen) onze opdracht om het orkest weer te laten spelen. In het ritme en op elkaar afgestemd zorgen voor een onvergetelijke voorstelling aankomende zaterdag om 16.30 uur tegen het -in de eerste vier wedstrijden- verrassend goed presterende DIO Bedum in ons eigen "theater van ons eigen Omnisport".