Zegereeks Dames 1 zet zich voort tegen Sliedrecht Sport

Dames 1 zet de zegereeks voort door thuis met 3-0 te winnen van Sliedrecht Sport. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Afgelopen zaterdag kwam het gehele team om 13.30 bij elkaar in een kleine, ietwat lage, gymzaal om eerst een uurtje te trainen. Dat betekende dat we de focus al op de juiste dingen konden leggen. Tijdens het “rondje fit” bleek iedereen fit te zijn en veel zin te hebben in de wedstrijd. Na de korte training gingen we naar het Omnisport, om daar Dames 2 aan te moedigen en krachtvoer naar binnen te werken. Na de wedstrijd van Dames 2 konden wij het veld op en ging de Happy Hardcore weer aan. Muziek waarop Manon haar mooie Dance Moves kon laten zien. Daarna kwam onze mini-van-de-week binnen. Dit was Sanne uit N6.1! Zij trok ons wedstrijdshirtje aan en kwam bij ons in de kleedkamer zitten. Hier gaf Marinus de laatste peptalk voor de wedstrijd en vertelde hij de strategie van die dag. Hij zette hiermee meteen iedereen op scherp.

Om 16.30 mocht Sanne als eerste serveren. Dit deed ze heel goed! Helaas verloren we dit eerste puntje wel. En zo startten we ook in de eerste set. De scherpte was even weg. Er werd veel via de handen weggeslagen, waardoor Sliedrecht hun punten wist te scoren. Ook liep de serve niet helemaal zoals we dat voor ogen hadden. Na een time-out en goede aanwijzingen van Marinus en Claudia, wisten we de knop om te zetten. Het blok begon lekker te lopen en ook de service druk nam toe. We gingen weer lekker verdedigen en zo hebben we het team draaiende weten te krijgen. De eerste setstand was dan ook 25-16.

Dit konden we in de tweede set vasthouden. De jeugd kreeg kansen en zij hebben die ook zeker gepakt! We hebben een degelijke tweede set gespeeld. We bleven scherp, maar er was ook ruimte voor lolletjes onderling. De tweede set eindigde ook in winst voor ons met 25-19.

Het begin van de derde set verliep wederom prima. Op ongeveer de helft van deze set werd Manon gewisseld voor Lisette. Zij kwam er met een grote glimlach in, terwijl de rest van het team even vragend en lachend stond te kijken naar deze wissel. Lisette werd voor een halve set omgetoverd tot diagonaal en bleek ook hier goed haar ding te kunnen doen. Aan het eind van de derde set viel de scherpte wat weg en wist Sliedrecht een paar punten achter elkaar te scoren. Toen wij er echter weer een tandje bij deden, kwam er een 25-21 op het scorebord te staan.

Tegen Sliedrecht Sport speelden we een wedstrijd waarin wij echt de boventoon voerden. We hebben als team gespeeld en gewonnen. Er waren een paar schitterende individuele acties, zoals een prachtige diagonale bal van Joyce, waarbij iedereen dacht dat dit niet eens mogelijk was, en een geweldige aanvalsbal in de rechtdoor van Nicole! Om nog maar niet te spreken over de mooie superman-actie van Irie, die in deze houding vol het net inliep. Hilarisch! Weer een 3-0 zege, en ik zeg: TAART!! Want de afspraak is dat onze verzorgster Monique taart bakt als we met 3-0 winnen.

Op naar volgende week. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden tegen Ecare Apollo uit Borne. Deze wedstrijd staat om 19.00 op het programma, dus kom ons allen aanmoedigen. We gaan voor zes-uit-zes. Tot dan.

De volgende thuiswedstrijd spelen we op zaterdag 14 november om 16.30 in het Omnisport tegen VV Utrecht.