Draisma Dynamo heeft selectie voor het nieuwe seizoen rond

Met het aantrekken van Sam Boehm heeft Draisma Dynamo de selectie voor het komende seizoen rond. Met de komst van de Australiër telt het team van trainer Bas Hellinga twaalf spelers. Voor Boehm is de Nederlandse eredivisie geen onbekend terrein. Vorig seizoen speelde de 27-jarige aanvaller in dienst van het Rotterdamse Fusion.

Boehm maakt deel uit van de nationale Australische selectie. In 2014 nam de 1,92 meter lange volleyballer met zijn land deel aan de Azië Cup. Afgelopen zomer verbleef hij in zijn geboorteland om uit te komen voor de nationale ploeg. Boehm is inmiddels terug in Nederland en traint al mee met Draisma Dynamo.

Boehm over zijn komst naar Apeldoorn: “Ik ben erg enthousiast om te gaan spelen voor Draisma Dynamo. Vorig seizoen kwam ik uit voor ARBO/Rotterdam Fusion en speelde daar als diagonaalaanvaller. Bij Draisma Dynamo mag ik mij focussen op de positie van passer/loper.
Ik kijk ernaar uit om te gaan spelen bij een professionele club. Ik heb goede dingen gehoord over de coach Bas Hellinga. Daarnaast vind ik het leuk om samen te spelen met Michael Van Dorsten, tegen wie ik op het strand ook al gespeeld heb.

Trainer/coach Bas Hellinga over de nieuwe aanwinst: “Sam is een goede aanvulling voor de groep. Hij heeft vorig jaar bij Fusion al laten zien over goede aanvallende capaciteiten te beschikken. Daarnaast is het een bevlogen speler die met veel overtuiging speelt.”

De selectie van Draisma Dynamo presenteert zich aanstaande vrijdag tijdens de Kick-Off, het startweekend van de Apeldoornse volleybalclub. Het team van trainer/coach Bas Hellinga speelt om 20.00 uur in Omnisport Apeldoorn tegen het Veenendaalse Prins/VCV van Ivo Martinovic.