EK volleybal Dames in het Omnisport

Van 26 september t/m 4 oktober 2015 vindt het EK volleybal voor vrouwen plaats. Oranje speelt haar poulewedstrijden in het Apeldoornse Omnisport. Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar. De andere speelsteden zijn Eindhoven, Rotterdam en Antwerpen. De laatste keer dat dit kampioenschap op vaderlandse bodem werd gespeeld, was in 1995 in Arnhem. Toen veroverden de Oranje volleybalsters voor eigen publiek het goud door in de finale Kroatië met 3-0 te verslaan. Het finaleweekend wordt gespeeld in het Rotterdamse Ahoy. Het Nederlands team wil onder leiding van de nieuwe bondscoach Giovanni Guidetti een gooi doen naar een medaille. Net als tijdens de WK beachvolleybal, zal de NOS ook dagelijks live verslag doen van dit toernooi.