Canadees Jay Olmstead komt Draisma Dynamo versterken

Draisma Dynamo heeft de Canadees Jay Olmstead toegevoegd aan de selectie voor het seizoen 2015-2016. De 23-jarige passer/loper is daarmee de achtste speler binnen de selectie van Draisma Dynamo. Olmstead maakte het afgelopen seizoen fulltime deel uit van het nationale programma van de Canadese Volleybalbond, en werd vijf jaar geleden ook al geselecteerd voor Jong Canada.
Trainer/coach Bas Hellinga is uiteraard tevreden met het de nieuwe aanwinst. “Met het contracteren van Jay hebben we een goede allround speler op de passer/loper-positie aan de selectie toegevoegd. We zien de samenwerking met vertrouwen tegemoet en gaan ervan uit dat deze Canadese speler van meerwaarde kan zijn voor onze groep.”

Jay Olmstead over zijn komst naar Apeldoorn: “Ik ben erg enthousiast om naar Nederland te komen en te spelen voor Draisma Dynamo! Ik heb veel goede dingen gehoord over de Nederlandse competitie en zeker over de club. Ik hoop met mijn ervaring een bijdrage te kunnen leveren aan het team.” De Noord-Amerikaan kwam in contact met Draisma Dynamo via spelersmakelaar Joost Kooistra, zelf gedurende vijf seizoenen ook passer/loper bij Dynamo in Apeldoorn. De 1,91 meter lange passer/loper is niet de eerste Canadees in Apeldoornse dienst: Richard Vanhuizen (1998-2000) en James Battiston (2012-2013) gingen hem voor.