Sombroek versterkt staf Draisma Dynamo

Niet alleen de selectie van Draisma Dynamo begint geleidelijk aan vorm te krijgen, het bestuur van de Stichting Topvolleybal Dynamo maakt bekend dat de technische staf van Draisma Dynamo voor het aankomende seizoen rond  is. Justin Sombroek (36) is aangesteld als assistent van de nieuwe trainer/coach Bas Hellinga.

Sombroek is geen onbekende binnen Dynamo. De afgelopen vijf jaar was hij trainer/coach van het tweede herenteam. Met SV Dynamo Heren-2 werd hij in de eerste divisie twee maal kampioen en maakte hij afgelopen seizoen z’n debuut in de Topdivisie.

In 1998 kwam Sombroek als speler van AMVJ uit Amstelveen naar het toenmalige Piet Zoomers/D.  Vier seizoenen verdedigde de passer/loper de Apeldoornse clubkleuren, en werd in die periode twee keer landskampioen, won twee keer de nationale beker en ook twee keer de Supercup. In 2002 vertrok Sombroek naar Orion uit Doetinchem. Daar speelde hij samen met Bas Hellinga. Sombroek kwam in het verleden ook uit voor het nationale team.
Sombroek bleef al die tijd in Apeldoorn wonen en werkt er sinds z’n actieve volleybalcarrière als bewegingsagoog bij ’s Heeren Loo.

Sombroek over zijn stap naar het eerste herenteam: “Het was in eerste instantie niet mijn intentie om weg te gaan bij Heren-2. Ik heb daar als trainer/coach vijf leuke en leerzame jaren gehad. Maar toen Bas Hellinga mij vroeg om z’n assistent-trainer te worden leek me dat een mooie vervolgstap en een leuke, nieuwe uitdaging.  Ik heb in Doetinchem zes jaar met Bas samengespeeld, en ik heb er alle vertrouwen in dat wij als verantwoordelijken bij Draisma Dynamo ook een goed team zullen vormen.