Bas Hellinga nieuwe trainer/coach Draisma Dynamo

De Stichting Topvolleybal Dynamo heeft deze week Bas Hellinga aangesteld als nieuwe hoofdtrainer/coach van Draisma Dynamo. De 38-jarige Hellinga komt over van de heren van Wenters Sports Orion waar hij de laatste drie seizoenen hoofdtrainer was. Wie komend seizoen zijn assistent wordt is op dit moment nog niet bekend. Hellinga volgt bij Draisma Dynamo Jorg Radstake op. Na een jaar van prettige en intensieve samenwerking heeft het bestuur van de Stichting Topvolleybal Dynamo onlangs besloten om de aflopende contracten met hoofdtrainer Jorg Radstake en assistent trainer Henk Gootjes niet te verlengen.

Hellinga groeide als speler op bij Orion. Na wat omzwervingen bij onder andere VC Omniworld keerde hij in 2004 terug in Doetinchem. In 2010 nam hij afscheid als actief volleyballer en werd hij assistent-trainer bij Orion. In die functie won hij met de club uit Doetinchem eenmaal de supercup en in 2012 voor het eerst in de geschiedenis van de club de landstitel.

Sinds het behalen van de landstitel was Hellinga eindverantwoordelijk bij Orion en in zijn eerste jaar won hij de nationale beker. Het afgelopen seizoen eindigde Orion als derde in de Eredivisie door in de play-offs Draisma Dynamo te verslaan.

Hellinga liet weten aan de gesprekken die hij had met de mensen bij Dynamo “een zeer goed gevoel te hebben overgehouden. Ik heb dan ook heel veel zin om bij Draisma Dynamo aan de slag te gaan.”
Hellinga zal zijn functie als trainer/coach bij Draisma Dynamo combineren met zijn werkzaamheden als docent Biologie aan het ‘Dorenweerd College’ in Doorwerth.

Samen met bestuurslid technische zaken van de Stichting Topvolleybal Dynamo, Wim Jonker, zal Hellinga de selectie van Draisma Dynamo verder gaan vormgeven. Daarnaast zal in overleg met de nieuwe trainer/coach ook een nieuwe assistent worden aangesteld.