A.s. zaterdag thuiswedstrijd Heren 1 - Orion

A.s. zaterdag 18 april speelt Heren 1 om 20.00 uur thuis tegen Orion. De strijd gaat om de derde en vierde plaats (‘best-of-three'). De ploegen die zaterdagavond in Omnisport spelen, hebben beide een vervelende week achter de rug, want ook de Doetinchemmers wisten zich niet te plaatsen voor de finale. Zowel uit als thuis verloor Orion met 3-1 van regerend landskampioen en titelfavoriet Landstede Volleybal.

Dynamo en Orion stonden dit seizoen al een paar keer tegenover elkaar. In de eerste thuiswedstrijd van Draisma Dynamo dit seizoen kwam de ploeg uit Doetinchem op bezoek in Apeldoorn. Onze mannen wonnen met 3-1. Medio december was de return, en ook die wisten onze mannen, zij het met iets meer moeite, met 3-2 te winnen.

Een week later stonden de teams weer tegenover elkaar in Omnisport, in de achtste finales van het nationale bekertoernooi. Helaas wisten de bezoekers die wedstrijd te winnen en was Draisma Dynamo uitgeschakeld: 0-3. Misschien dat revanchegevoelens voor die wedstrijd het vuurtje nog een keertje kunnen aanwakkeren?
Aanstaande woensdag 22 april (20.00 uur) treffen de teams elkaar in ieder geval nog een vijfde keer. Staat het na die wedstrijd in Doetinchem 1-1, dan volgt volgende week zaterdag 25 april in Omnisport Apeldoorn een beslissingsduel.