Micro-volunteering

Vanuit de gedachte dat vele handen licht werk maken starten wij een proef met Micro-volunteering. Micro-volunteering (micro-vrijwilligerswerk) is een kortlopende actie waarin mensen zich kunnen opgeven om een concrete taak uit te voeren. Indien het aantal gewenste personen niet binnen een bepaalde tijd is gehaald, dan gaat de invulling van de taak op deze wijze niet door en zijn de mensen die zich opgaven tot niets 'verplicht'.

Ben je ouder van een jeugdlid, speel je bij de senioren of recreanten of speel je zelf helemaal niet, maar lijkt het je wat om zaalwacht Jeugd te zijn, lees dan het hele bericht of klik hier om te zien wie zich hebben aangemeld. Wij zouden het zeer op prijs stellen als ook vrouwen en jongeren zich melden voor deze leuke en afwisselende taak.

Inhoud van de taak

Op 12 zaterdagen tussen september en decembter 2015 zijn er vanaf 9.00 uur jeugdwedstrijden in onze hal. Zaterdag om 8:00 opent de zaalwacht de hal en richt de zaal in (circa 30 minuten met 3 personen). Vanaf 8:30 tot 12:00 uur bestaan de taken onder andere uit het verhangen van de netten voor de volgende wedstrijdrondes, toezien dat wedstrijden tijdig beginnen, hulp bieden bij blessures (bv ijs halen), handelend optreden bij calamiteiten en gastvrouw of -heer en zijn voor teams en scheidsrechters.

Voor wie (m/v)?

Al zeker 15 jaar waren het steeds mannen die de zaalwacht voor hun rekening namen. Wij zouden het zeer op prijs stellen als ook vrouwen of jongeren deze leuke en afwisselende taak op zich willen nemen.

Vind je het leuk om met jongeren om te gaan in een sportieve omgeving en verslaap je je nooit of zeer zelden dan is dit iets jou.

De zaalwachtteams (3 personen per team) stellen samen het rooster op

Elke zaterdagochtend zijn er 3 personen van 8:00 uur tot 12:00 uur actief als zaalwacht. Je bepaalt zelf met wie je graag samen zou willen werken en je stelt samen het rooster op. Ouders van jeugdleden die vaak zaalwacht zijn, worden ontheven van de taak om te tellen, bardienst te draaien of te rijden naar uitwedstrijden.

Hoe vaak?

Je kunt al meedoen als je 1 keer per 4 weken zaalwacht wil zijn.

Inwerken en workshop

Je wordt ingewerkt en er is een workshop waarin alle ins en outs van de taak aan de orde komen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie, neem dan contact op met Bart Bosman, 055 366 98 75 of scheidsrechters@svdynamo.nl

Interesse?

Je kunt je aanmelden via het inschrijfformulier. Hier kun je ook zien wie zich hebben aangemeld.