Met spoed gezocht: stemmentellers bij de verkiezingen op 18 maart

De Gemeente Apeldoorn zoekt stemmentellers voor 18 maart 's avonds. Heb je hier belangstelling voor (het is betaald), meld je dan snel aan. De aanmeldingen moeten deze week binnen zijn. Meer informatie staat onder 'Lees het hele bericht'.

Wat doet de stemmenteller?

In Apeldoorn zijn er 96 stembureaus. Deze stembureaus worden overdag bemand door een voorzitter en een aantal stembureauleden. Het stemmen gebeurt handmatig, hierdoor is het tellen van de stemmen een hele klus. Het stembureau sluit om 21.00 uur en dan begint het stemmentellen. De stembiljetten worden uitgezocht en vervolgens geteld. Samen met de mensen die de hele dag op het stembureau gewerkt hebben gaat de stemmenteller deze klus aan.

Wat zijn de werktijden?

U kunt zich om 20.45 uur bij het stembureau melden en vragen naar de voorzitter. U start met tellen om 21.00 uur en bent klaar als alle stemmen geteld zijn. Dit verschilt per locatie, voorgaande jaren stond er gemiddeld twee uur voor het tellen.

Wat verdient het?

U ontvangt een NETTO vergoeding van € 25 ongeacht het aantal uren dat u telt (gemiddeld zal dit 2 tot 3 uur zijn). De vergoeding zal eind maart worden uitgekeerd. De betaling zal voldaan worden door Randstad Payroll Solutions o.v.v. verkiezingen.

Welke functie-eisen zijn er?

- 17 jaar of ouder
- Nederlands spreken en lezen
- Bereid zijn instructies op te volgen
- Verzorgd in taalgebruik en uiterlijk

Wilt u helpen met stemmen tellen?

Vul dan het aanmeldingsformulier volledig in. U kunt een top 3 maken van stembureaus waar u graag ingezet wilt worden (dit is niet verplicht). We proberen zo veel mogelijk aan ieder zijn wensen te voldoen en laten uiterlijk 10 maart 2015 weten op welke locatie u bent ingedeeld.

Wat hebben wij van u nodig?

·  Het aanmeldingsformulier; vul deze volledig online in, zodat wij al uw gegevens tijdig in ons bezit hebben. Doe dit zo spoedig mogelijk, we werken volgens het principe 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'.
·  Vrijwilligersverklaring; u gaat werken als vrijwilliger en krijgt daar een vergoeding voor. Om dit in orde te maken hebben wij de vrijwilligersverklaring ingevuld en getekend nodig. Deze mag u opsturen of langsbrengen bij Randstad.
·  Kopie identiteitsbewijs: paspoort of id-kaart (rijbewijs is niet voldoende); wij ontvangen graag een kopie. Ook deze kunt u opsturen of langsbrengen bij Randstad. Let op! Van een id-kaart de voor- en achterkant inleveren.

Alle bovenstaande documenten kunt u opsturen of langs brengen bij Randstad Apeldoorn (Prins Willem Alexanderlaan 301, 7311 SW Apeldoorn) en dienen bij voorkeur voor 1 maart a.s. in ons bezit te zijn. Wanneer u ervoor kiest de documenten langs te brengen, dan mag u deze documenten bij ons deponeren in de brievenbus of inleveren bij onze receptie (op werkdagen tussen 8.30 - 16.30).

Samen tellen met een bekende?

Dat kan, stuur de mail dan door naar diegene met wie u wilt tellen. Deze kan zich aanmelden via het aanmeldingsformulier. Geef op het formulier ook de naam door met wie u samen wilt tellen.

Vragen?

Gezien de drukte omtrent de voorbereidingen voor de verkiezingen vragen wij u bij voorkeur om niet telefonisch contact op te nemen, maar ons te benaderen per mail: apeldoornverkiezingen@nl.randstad.com