Groeiend H12 aan rand van doorbraak

Zoals u inmiddels van ons gewend bent zetten wij onze volleybalavonturen wekelijks om in een stukje proza. Schrijven kunnen we als de beste, de volleybalresultaten blijven daar helaas nog wat bij achter.

We begonnen de wedstrijd tegen BSV in de wetenschap dat we de vorige krachtmeting van een voetbalteam verloren hadden(1-3). Hun kracht was onze fouten.

Wij waren als team net begonnen en hadden door veel blessureleed een aantal invallers wat het moeilijk maakt als team te groeien.  De wedstrijd tegen BSV zal ons laten zien waar we als team nu staan. Ons doel is duidelijk: BSV met 4-0 naar huis sturen.

De eerste set begonnen we wat onrustig, gelukkig had de tegenstander daar ook last van waardoor de strijd tot 20 punten gelijk op ging.  Met de wijze woorden van onze trainer in ons achterhoofd; ‘de wedstrijd begint pas echt bij 20 punten’  bleven we geconcentreerd en met hartstocht spelen en wonnen de set met 25-20.

De tweede set gingen we als een speer, we kwamen scherp en sterk uit de startblokken. We kwamen direct op voorsprong en wisten dat de hele set vast te houden. Ook deze set trokken we verdient naar ons toe met 25-15.

Wat kon er nog mis gaan, de winst lag binnen handbereik.

De derde set begonnen we, onverklaarbaar, als een stel zoutzakken en voor we het in de gaten hadden stonden we met 8-0 achter. De concentratie was verdwenen, het goede spel van de eerste twee sets leek in rook te zijn opgegaan. We waren te passief en maakten onnodig veel persoonlijke fouten. Een kansloze en bijna vernederende 7-25 was het resultaat. Wat een zeperd! Snel vergeten en aan set vier beginnen.

Deze set knokten we ons terug in de wedstrijd en net als in de eerste set ging het gelijk op tot de 20 punten. We wisten dit keer het verschil net niet te maken waardoor we jammerlijk met 22-25 verloren. Een beslissende vijfde set stond ons te wachten.

In deze beslissende set begonnen we niet sterk waardoor we direct op een kleine achterstand werden gezet. Helaas waren we niet meer bij machte het wedstrijdbeeld te keren met als resultaat 7-15 verlies.

Opsteker is dat we hebben laten zien dat we als team gegroeid zijn en dat we tot set vijf hebben meegedaan voor de winst. Nu op de beslissende momenten nog zorgen dat we de rust bewaren en echte ‘killers’ worden!

Een schone en uitdagende taak voor onze bevlogen trainer…

René de Burger