Een goed begin van een nieuw seizoen!

Vandaag begon voor ons de start van een nieuw seizoen,een nieuw seizoen waarin we afscheid moesten nemen van Nynke die besloot te stoppen en we met Anne en Nora 2 nieuwe speelsters erbij kregen.Helaas kon Anne nog niet meespelen zodat we met 9 speelsters aan onze eerste wedstrijd konden beginnen.We speelden tegen Zeewolde mc2.

We begonnen erg goed,vanaf het begin zag je aan de meiden dat ze weer zin hadden om lekker te volleyballen en een wedstrijdje te spelen,we maakten mooie punten en er werd goed gelopen op de bal,we kwamen dan ook snel op een voorsprong die we eigenlijk niet meer mochten weggeven.Maar helaas lieten we hetzelfde gebeuren als waar we vorig seizoen veel punten mee verspeelden,er werd even te gemakkelijk gedacht,niet veel moeite werd er gedaan om naar de bal te rennen en veel slordigheden bij de opslag zorgden ervoor dat de set   toch verloren werd.Langzaam kwam de tegenstander dichterbij en waar hun 3 punten achter elkaar scoorden wisten wij af en toe nog een puntje te pakken zodat de set met 21-25 naar Zeewolde ging.

Jammer dat de set zo onnodig verloren werd maar bij de meiden kwam toen wel het besef dat als niet alle 6 speelsters hun best deden de set ook niet gewonnen kon worden.Ook zagen de meiden in dat we nog steeds grote kansen hadden om deze wedstrijd te winnen,dus met goede moed op naar de tweede set!

De tweede set begon net zoals de eerste,een voorsprong die we door goed samenspel,mooie opslagen en ook veel fouten van de tegenstander steeds verder wisten uit te bouwen,In de eerste set zag je het goede ritme dat we hadden verstoord worden door de time outs van de tegenstander maar dit keer lieten we ons daar niet door beinvloeden en wisten we de set te winnen met  25-15.

Onze eerste punt van het seizoen was binnen en daarmee werd ook het geloof dat we de wedstrijd zouden kunnen winnen steeds sterker.Als we gewoon net zoals in de vorige sets geconcentreerd blijven en we ons niet laten afleiden door dingen om ons heen moest dat lukken.

En dat zag er in het begin ook naar uit,we verzaakten niet en we liepen al weer snel uit naar een mooie voorsprong,tot ongeveer de helft van de set,toen merkte je dat de concentratie wat begon te verslappen,er werd te lang met elkaar gekletst en op allerlei gebeurtenissen  buiten het veld gelet zodat de focus niet meteen naar de bal ging en we vaak een stapje te laat kwamen ,zo lieten we Zeewolde weer langzaam dichterbij komen,dus even een time out om daar misschien wat verandering in te kunnen brengen.En gelukkig kwam het besef er weer dat je voor iedere punt moet werken zodat we de set met 25-20 naar ons toe trokken.

2-1 voor in sets,,dat was ons vorig seizoen ook 2 maal overkomen maar toen  lieten we ons toch nog verrassen en verloren we met 3-2,Nu waren we vol overtuiging dat dat ons niet weer zou overkomen dus allemaal met het koppie erbij spelen en er vol voor blijven gaan en net zoals in de vorige sets begonnen we daar ook mee,opnieuw veel punten achter elkaar en een mooie voorsprong.Tot we bij de 20 punten kwamen,door de spanning en het besef dat we onze eerste overwinning, niet alleen van dit seizoen maar ook van ons team,gingen behalen verkrampten er een paar en maakten we teveel fouten,we bleven maar op 23 punten staan en puntje voor puntje kwam de tegenstander terug,om toch nog iets te proberen wisselden we nog een keer en dat pakte heel goed uit.met 25-17 wonnen we de vierde set.

Onze eerste overwinning,een hele mooie teamprestatie en een super begin van het nieuwe seizoen!