Eerste wedstrijd HS12 in 2015

Afgelopen woensdagavond vertrokken wij naar Klarenbeek voor de wedstrijd tegen Klarenbeek HS1. Per 1 januari beschikt deze vereniging over een spiksplinternieuwe zaal, kleedkamers, douches, alles. Niet alleen voor ons de eerste keer in deze mooie accomodatie, maar ook voor onze tegenstander. Eigenlijk dus een wereldprimeur zeg maar. Wat het ook bijzonder maakte, was dat onze trainer, Erik Koldewijn, vanavond – voor het eerst - onze coach was. Dit konden we heel goed gebruiken, omdat de Klarenbekers ons op 19 december nog met 4-0 verslagen hadden.

Hoewel we de eerste 2 sets hard werkten, goed gecoached werden en het ook weer niet heel erg slecht ging, verloren we toch tamelijk kansloos. Maar in de 3e set kwamen we helemaal los, zowel qua fanatisme als qua sfeer, en gingen we gelijk op met onze tegenstanders. Met veel vertrouwen in onszelf kwamen we zelfs heel dicht bij winst ..... Was er op dat laatste moment toch nog een mentale barriere die we niet konden slechten? Waarschijnlijk wel, want op basis van spel en inzet, hadden we gewoon kunnen winnen. Deden we niet (25-23), en dus 4e set. Goed van start, voor gestaan, behoorlijk gelijk opgegaan maar uiteindelijk geen winst.

Dit tot opluchting van de Klarenbekers die vastberaden waren om deze 1e wedstrijd in hun nieuwe hal met 4-0 te winnen. Ook omdat ze een keer publiek hadden (speciaal voor deze gelegenheid gekomen). Het was hen wel opgevallen, dat onze coach zulke goede ideeen had ..... Dat vonden wij ook, en hiermee gaan we weer verder, op naar de volgende wedstrijd.

Arjen Warnaar