Kampioen!!!

Met kriebels in onze buiken stonden we al vroeg, 9.oo uur aanvang wedstrijd, in Brummen voor onze laatste wedstrijd van de 1e competitie helft van dit seizoen. We wisten dat we met minimaal 3-1 moesten winnen om gelijk kampioen te worden. Lijkt een makkelijke opgave tegen de onderste van de poule. Maar ja wat gaan de zenuwen met de meiden doen? En ook met ons als coach? Kunnen we de meiden rustig houden en de concentratie in de wedstrijd leggen. Genoeg publiek voor de meiden aanwezig. De wedstrijd kan beginnen. Wij begonnen met de opslag. En laat dat nou gelijk ons sterkste wapen zijn van de hele wedstrijd! Vele punten hebben alle meiden hiermee gescoord. Maar aan echt volleyballen kwamen ze moeizaam toe. De zenuwen speelde ze behoorlijk parten en de 1e set dreigt het toch mis te gaan. Time-out en oppeppen die meiden, koppie erbij, goeie passing en dan doen de meiden aan het net de rest. Moeizaam kropen we naar de einde van de 1e set toe. Toen eenmaal de stand 20 in zicht was kwam het geloof en rust weer terug. Bingo 1e set in the pocket! Op naar de volgende. Frisse meiden erin die wellicht de zenuwen wat beter onder controle hebben. Zonder problemen en met grote service druk de 2e set, 25-10, in the pocket. Oke nu die beladen 3e set. Met die set hebben we vaker problemen. Op de 1 of andere manier is het dé gevreesde 3e set. Nu ook nog wetend dat ze dan kampioen zijn. Voor de 2 coaches langs de lijn was het zenuwslopend en het publiek had het ook zwaar. Helemaal doordat ze ook nog eens vlak bij het veld op de banken zitten. Zouden ze het redden??? Ze pakken de 3e set, 25-15!!!!! Yes ze hebben het gedaan, KAMPIOEN!!! Oke meiden nog 1 set spelen en dan feestje bouwen! Ook de 4e set weten ze overtuigend te winnen 25-13. Dan komt de ontlading! Dansend, springend, juichend en zingend stuiteren we met ons alle op het veld. Dit is zooooo gaaf! Wat een kick en wat een adrenaline gaat er door ons heen. We worden opgevangen door ouders, broers, zussen, opa's en oma's om samen het te vieren. De meiden krijgen hun wel verdiende beker! Op naar het Dynamo café om daar het feestje compleet te maken met een fantastiche taart die de mama van Fleur voor ons gemaakt. Maar eerst gaan we David, de trainer, appen! Op afstand heeft hij ook enorm meegeleefd. En dankzij hem hebben ze geleerd wat volleyballen is! Lieve maffe meiden, dank jullie wel voor een geweldig 1e helft van dit seizoen. Jullie hebben de 1e plek verdiend dankzij jullie inzet, enthousiasme en vooral lol in het volleyballen! Dan wil ik ook gelijk nog wat mensen dank je wel zeggen. Patrick, assistent coach (staat officieel op je beker) voor je inzet en technische inzicht. Erg prettig om het samen te doen. David, jij bent degene die het de meiden en mij allemaal aanleert en altijd voor ze aanwezig bent! Last but not least, ons publiek! Altijd zit er betrokken publiek op de tribune bij de wedstrijden. Voor ons de steun in onze rug! Dank jullie wel allemaal en op naar de 1e Klasse!! Fijne feestdagen allemaal!

Suzanne Konijnenberg

Coach MC4