H12 tegen de koploper

Tegen de koploper spelen als je – zoals wij Heren 12 – onderaan staat. Dit leidde voor de wedstrijd tot verschillende gedachten:

• Ze walsen over ons heen, of,
  • Mogelijk dat ze ons onderschatten, overmoedig worden, pakken we toch een puntje, of
  • We hebben niks te verliezen, we spelen met het nodige risico, zij hebben een slechte dag, wij een goede en pakken toch een puntje of wat.

U, als trouwe lezer van onze verslagen, herkent ook hier weer dat onvoorwaardelijke optimisme dat ons team zo kenmerkt: meer positieve dan negatieve gedachten. Helaas, de eerste gedachte bleek toch de correcte: ze walsten over ons heen. We maakten zelf teveel fouten, hadden vooral moeite met de passes, waardoor de aanval niet goed op gang kwam. Wat verder in de wedstrijd liep het beter en kwamen we zelfs voor te staan; mooie aanvallen en sterke blocks. Ondanks dat eindigde de wedstrijd in een duidelijke 0 - 4.

We hebben op deze plek al vaker gezegd: we gaan door, we blijven hard trainen en werken, we worden iedere week sterker en het gaat gewoon een keer lukken. Smile

Arjen Warnaar