De eerste 3-0 is een feit

Na uitwedstrijden in Amsterdam en Sliedrecht mochten we weer aantreden in het Omnisport, Pelster/Cito het team dat op bezoek kwam. Een team dat we in de voorbereiding al hadden getroffen en met trainer/coach Paul van der Ven en Freek Michel enkele bekenden herbergt. Laatst genoemde volgens de officiële lezing geblesseerd, maar volgens betrouwbare berichten durfde hij gewoon niet.

Deze week spelen we voor het eerst in onze nieuwe shirts, met dank aan onze sponsoren: Houtkubus Parketvloeren, NederWoon Verhuur & Vastgoedbeheer en Draisma Aannemingsbedrijf. Aan ons de schone taak om u te laten zien dat deze bedrijven hun naam niet voor niets aan ons verbinden. Waarbij wij u uiteraard graag met ze in contact brengen als u op zoek bent naar een nieuwe vloer, een huurwoning of een verbouwing in de planning hebt.

Na de 3-1 overwinning op Sliedrecht had Justin Sombroek weinig reden om de basis te wijzigen. Daan als spelverdeler, Lars in zijn diagonaal. Maikel en Kay op het midden, Sjoerd en Bram als passer/lopers en Jelle in de rol van libero. Nog een nieuwigheidje, een mini van de week, en wat voor een! Eva serveert de eerste bal, na een pittige warming-up met Rik, onderhands over het net. Goed voorbeeld doet goed volgen zou je denken, Bram serveert echter de eerste bal direct fout. Gelukkig serveert ook Cito meteen fout en komt Kay aan service. Zes harde ballen verder staat het 7-1, een fijn begin. Toch moeten we nog even in ons ritme komen en net zo makkelijk komt Cito terug tot 8-6. Daarna mogen Lars en Sjoerd serveren en is er weer een gaatje geslagen. Passend hebben Jelle, Bram en Sjoerd het prima voor elkaar, waardoor Daan zijn aanvallers goed kan bedienen. De servicedruk blijft hoog waardoor onze gasten niet in het spel komen. Met 25-20 winnen we de eerste set.

De tweede set begint net zo goed als de eerste, weer begint Kay met een serviceserie. Wanneer we drie posities verder zijn laat hij zien ook te kunnen blokkeren. Op serviceseries van Daan en Maikel vormen Bram, Kay en Lars een onpasseerbare horde voor de aanvallers van Cito. Het ene na het andere kill block is een feit. De enkele bal die er langs de blokkering komt wordt opgeraapt door Sjoerd of Jelle, waardoor er al snel een grote voorsprong op de borden staat. Lars blijft variëren in zijn aanvallen, rechtdoor, diagonaal en af een toe een prikbal zorgen ervoor dat Cito geen vat op hem krijgt. Deze set maakt ook Jeffrey van Apeldoorn zijn debuut in de topdivisie. Een debuut dat hij door zijn oorlogswond, die ook deze keer opspeelde, een paar keer heeft moeten uitstellen. Blokkerend en aanvallend laat hij gelijk zien van waarde te zijn, door zijn punten mee te pakken. Met 25-15 komen we op 2-0 voorsprong.

De derde set laten we de servicedruk wat vieren, waardoor Cito wat makkelijker tot scoren kan komen. Het gaat deze set dan ook gelijk op. Onze side-out loopt uitstekend, Daan weet Maikel achter elkaar te vinden die elke bal hard binnen slaat. Door druk op midden weten ook de buitenaanvallers makkelijk te scoren. Bram laat zien goed te hebben opgelet en scoort zijn ballen op de pipe, al besluit Daan dat Sjoerd het nog een keer voor moet doen. Hoewel we door een goede service van Maikel op voorsprong komen, maken we het nog even spannend. Maikel laat zien ook te kunnen verdedigen en we blijven rustig onze taak uitvoeren. Jeroen komt in het veld op eigen service als verdedigende libero, Kay scoort slim, Sjoerd slaat de bal touche van het blok af en uiteindelijk weet Lars, nadat Rik in het veld is gekomen om te serveren, met een harde klap een einde te maken aan de wedstrijd.

De eerste 3-0 overwinning van het seizoen is een feit en door het puntverlies van Peelpush en Alterno zijn we nu gedeeld koploper. Volgende week mogen we aantreden tegen die gedeelde koploper, onze Groene buren. Apeldoorn staat aan kop in de topdivisie en volgende week zal de echte koploper opstaan. Wij nemen aan dat u er bij bent als de wedstrijd om 20.00 uur begint in de Alterno hal.