Heren 12 bijt van zich af in Brummen

Twee weken geleden was Bruvoc een flinke maat te groot voor ons. Belangrijkste oorzaak zat toen in de waslijst aan blessures en het uitvallen van een van onze spelers tijdens de wedstrijd. Daardoor moesten we drie sets met vijf man tegen een goed ingespeeld team spelen. Bruvoc had daarom een makkelijke middag, freewheelend wonnen zij de wedstrijd.

Nou, dat wilden we graag even rechtzetten!

Wederom met een invaller begonnen we zeer gemotiveerd aan de wedstrijd. Bruvoc schrok zich rot van onze vliegende start; goed georganiseerd, geconcentreerd en barstensvol werklust vlogen we erin. We toonden geen enkel respect en kwamen een regelmatig goed door, ook verdedigend stonden we goed.

Het beloofde dit keer een echte wedstrijd te worden!

De eerste set ging gelijk op waarbij H12 telkens een lichte voorsprong had. Bij een stand van 23-22 zette Bruvoc een servicekanon in dat ons jammerlijk brak. Heel jammer maar wat een lekkere pot volleybal zeg!

De tweede set lieten we het in het middenstuk om onverklaarbare reden afweten maar in set drie en vier hebben we onze huid duur verkocht. Bruvoc dacht een makkelijk avondje te krijgen maar moest alle zeilen bij zetten om ons te breken.

Ondanks de goede en vooral leuke wedstrijd waren we net niet in staat een of twee sets mee naar Apeldoorn te nemen.  Dat zit ‘m vooral in de onervarenheid van dit nieuwe team. Wij geloven in H12 en zijn ervan overtuigd dat het succes slechts een kwestie van tijd is.

Het belangrijkste is dat we hebben laten zien dat we niet makkelijk te verslaan zijn en dat we het met deze topgroep ontzettend naar onze zijn hebben.

Rene de Burger