Dames 1 wint met kwaliteit-volleybal

SV DYNAMO D1 TEGEN SLIEDRECHT D2

Na de 3-0 winst van vorige week in Mariaparochie tegen de Krekkers wilden we graag de goede lijn doorzetten. Vandaag stond het tweede team uit Sliedrecht op het programma. We stonden allemaal te popelen om op deze SuperSaturday weer te laten zien wat we kunnen!

Voorafgaand in de voorbespreking hield Marinus het kort. We moesten vooral plezier maken en voor kwaliteit-volleybal gaan. Als wij een degelijk niveau neer konden zetten, zou het goedkomen. Van Sliedrecht wisten wij nog vrij weinig, behalve dat het een zeer jong team is.

De eerste set begon Marinus met de basis: Nicole, Carlijn, Sterre, Lisette, Chantal, Joyce en Annelin. Na enkele punten gemaakt te hebben kwam Sliedrecht goed terug en begonnen we de eerste set met een achterstand van 3 tegen 5. Het ging deze set vrijwel gelijk op. Halverwege de set kwamen Tessa en Irie er voor Sterre en Joyce in met een dubbele wissel. Deze werd boven de 20 weer teruggedraaid, en met hard knokken en weinig fouten werd de eerste set met 25-22 binnengehaald.

De tweede set werd weer met hetzelfde 7tal begonnen. Nadat het tot 5-8 vrijwel gelijk opging kwam Carlijn aan de service. Na een monsterlijke serie van korte en geplaatste balletjes had Sliedrecht niks meer in te brengen. Na 11 punten gemaakt te hebben eindigde Carlijn’s serie op een stand van 5-19. Tijdens deze serie werd Nicole gewisseld voor Jesca en met een applaus na het 19e punt werd Carlijn eruit gehaald voor Caya. Na even wennen aan deze nieuwe opstelling werd de set binnen gehaald met 25-14.

De derde en hopelijk de laatste set begon Marinus weer met dezelfde basis als de voorgaande sets. Sliedrecht daarentegen probeerde er door vele wissels alles aan te doen om de wedstrijd te kantelen. Gelukkig voor ons wisten wij geduldig en op kwaliteit-volleybal de derde set te winnen. Met wat wissels aan onze kant; Irie voor Sterre, Jesca voor Nicole, Lisanne voor Chantal en op het eind Caya voor Carlijn konden ook de jonkies laten zien dat ze goed volleybal konden neerzetten. Lisanne sloot deze wedstrijd in stijl af met een ace, en bleven de 3 punten in Apeldoorn!

Volgende week hebben we geen wedstrijd, maar over twee weken wacht een moeilijke uitwedstrijd bij één van de koplopers PDK Huizen.