Sophia en Lianne floten zaterdag hun eerste wedstrijd

Sophia Soukie (12) floot zaterdag haar eerste jeugdwedstrijd.  Vóór de wedstrijd zijn er heel wat taakjes die een scheidsrechter moet uitvoeren, zij hebben daar een 'visitekaartje' voor waarop per minuut staat wat er gedaan moet worden. De begeleiders geven bij een eerste wedstrijd vaak aan om een aantal taakjes eventueel niet uit te voeren. Bijvoorbeeld omdat de taak tijdens de workshop nog niet goed is geoefend of dat de meetstok vaak lastig is te vinden. Daar dacht Sophia anders over! Na een rondje in de zaal vond je de meetstok en mat de nethoogte op een goede manier en ook de andere taken voerde je prima uit. En toen de wedstrijd ... wat deed jij dat goed Sophia! Je fluitje was duidelijk hoorbaar, je gaf de tekens heel rustig aan en paste de spelregels goed toe. Echt goed Sophia!
Lianne (11) floot zaterdag haar eerste wedstrijd als 1e scheidsrechter en voerde ook alle taakjes voor de wedstrijd goed uit. Lianne wat straal jij een rust uit op de scheidsrechterstoel, dat is heel fijn voor spelers en coaches. Je floot heel duidelijk en 'resoluut',  dit zorgt er voor dat het voor teams heel snel duidelijk is dat er bij jou niets valt te halen, ook al waren veel speelsters 5 jaar ouder dan jij. Dat deed je echt goed! Wat wij ook bijzonder vonden, Lianne, dat jij twee keer 'dubbelfout' durfde te geven toen jij echt niet kon zien of een bal in of uit was. Jij vond dat zelf wat minder, maar het is echt beter om dubbelfout te geven dan te gokken. Lianne, toen jij floot waren er 3 begeleiders in de zaal en die waren het er overeens dat jij een prima wedstrijd hebt gefloten!

Sinds zaterdag is het Jeugd Arbitrage Corps een begeleidster rijker: Natasja Uiterweerd. Natasja, Ilse of Bart sr zijn bij wedstrijden aanwezig die door onze jonge scheidsrechters worden gefloten. Samen met Bart jr verzorgen zij de workshops.