Derde wedstrijd H12: met één set winst doen we onszelf te kort.

Ondanks het feit dat Klarenbeek ons vorige week terug op aarde wist te zetten reizen we vol vertrouwen richting 'de Uutvlog' in Bathmen. De 3-2 van twee weken geleden staat nog op ons netvlies, we ruiken kansen! De sfeer en het vertrouwen binnen ons team zijn bijzonder goed, ondanks de afwezigheid van vier basisspelers.

De eerste set gaat gelijk op en is spannend tot het laatste punt, helaas gaat de set maar net verloren. Onze 'geleende’ spelverdeler doet zijn werk uitstekend en straalt de rust en vertrouwen uit dat ons team nodig heeft. Beide ploegen hebben opvallend veel spelplezier en zijn aan elkaar gewaagd, de sfeer in het veld tussen beide teams is prima maar competitief.

De tweede set beginnen we wat onrustig waardoor we gelijk achter de feiten aanlopen. De passing is minder nauwkeurig, hierdoor kan het goede spel van de eerste set niet worden gehaald. Een mooie service-serie brengt ons dichterbij maar het gat blijkt te groot om te kunnen dichten. We spelen meer tegen onszelf dan tegen ABS en verliezen de tweede set. In de derde set is het spel beter maar wisselvallig, ABS vindt de gaten in onze verdediging en profiteert optimaal. Ook de derde set gaat verloren.

Nu is het leuke van H12 dat de sfeer en het vertrouwen goed blijven en dat er een drive is om vooral lekker te (blijven) volleyballen. Winnen is leuk maar niet het belangrijkste. Ook de geblesseerde spelers op de bank gaan nog eens achter hun team staan en zwepen de boel op bij elk gehaald punt. De positieve teaminstelling blijkt in de vierde set doorslaggevend.

We starten weliswaar zwak en komen met 6-2 achter te staan. Een vroege time-out schudt ons wakker en zorgt voor de ommekeer in de set. Het spel is weer verzorgd en er wordt hard gewerkt, langzaam kruipen we dichterbij. Ook nu is het spannend tot het laatste punt maar de setwinst gaat terecht naar H12.

De lachende en voldane gezichten na afloop verraden dat we lekker gespeeld hebben ondanks het verlies, we groeien elke wedstrijd als team. Voor ons geldt dat leren en plezier hebben belangrijker is dan winnen… maar alleen het eerste jaar! Let op, Heren 12 komt eraan!!

Rene de Burger