BAM! 3-0!!!

Wedstrijdverslag SV Dynamo Apeldoorn DS1- Krekkers DS1

Afgelopen zaterdag stond alweer de derde competitiewedstrijd op het programma. Ditmaal mochten we afreizen naar het mooie Mariaparochie. De thuishaven van Krekkers DS1, onze tegenstander van het afgelopen weekend.

In de wedstrijdbespreking voorafgaand aan de wedstrijd werd nog even kort teruggekeken op de wedstrijd van vorige week tegen Flamingo’s. Wat ging er toen mis wat we vandaag beter kunnen doen? Afgelopen week hebben we daar weer hard voor getraind en zijn er weer nieuwe afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat we beter spel kunnen vertonen.
In de topdivisie zitten veel teams die we niet kennen. Zo ook het geval bij Krekkers uit Mariaparochie. Wat we wel wisten was dat het altijd een lastige tegenstander is om tegen te spelen, vooral in de sporthal te Mariaparochie waar de tribunes meestal goed gevuld zijn.

De eerste set begon Marinus met de volgende opstelling: Sterre, Joyce, Nicole, Carlijn, Lisette, Chantal en Annelin als libero. Al gauw werd duidelijk dat het een wedstrijd zou worden waarin we voor elk punt moesten knokken. Geen punt kregen we cadeau, want ook krekkers vocht hard voor de punten. We begonnen niet scherp genoeg aan de wedstrijd waardoor we steeds net 1 of 2 punten achter stonden. We lieten ons net iets te vaak verrassen door de tegenstander waardoor ons spel wat moeizaam op gang kwam. Marinus probeerde daar verandering in te brengen door Joyce te wisselen voor Tessa en ook Irie is even ingevallen voor Sterre. Na een time-out van Marinus, waarin duidelijk werd gemaakt dat het energielevel echt omhoog moest, hebben we de draad goed opgepakt en wisten we de eerste set binnen te halen met een stand van 25-22.

De tweede set begonnen we weer met dezelfde opstelling als de eerste set. In deze set begonnen we veel sterker waardoor we al gauw een lekkere voorsprong te pakken hadden. Met name de drie meter aanval van ons liep lekker en op het midden werden er ook mooie punten gescoord. De uitdaging lag er voor ons vooral in het stoppen van hun buitenaanvalster die de bal vaak goed wist te raken en veel punten scoorden voor de tegenstander. Halverwege de set hadden we een ruime voorsprong te pakken en bracht Marinus Jesca in op de plek van Nicole. We zijn tijdens deze tweede set niet echt in moeilijkheden geweest waardoor de set met een duidelijke 25-19 konden binnenslepen.

De derde set verliep vrij soepel. De pass lag lekker en dat zorgde ervoor dat we mooie combinaties konden spelen aan het net. Dankzij de snelle setjes van Sterre werden er mooie punten gescoord. Al gauw was er een flinke voorsprong in ons voordeel. Marinus besloot de wissels ook speeltijd te geven en wisselde Irie en Tessa voor Joyce en Sterre. Met een duidelijke 25-16 werd deze set en daarmee ook de wedstrijd met 3-0 door ons gewonnen.

Ondanks de duidelijke 3-0 overwinning was het zeker geen gemakkelijke wedstrijd. We hebben hard voor de punten moeten vechten. Ons spel was op bepaalde momenten nog niet zoals we graag willen spelen en dat betekent dat er weer genoeg leermomenten zijn voor de komende trainingsweek.

Volgende week spelen wij weer thuis en is Sliedrecht D2 onze tegenstander. Wij hopen u graag zaterdag om 16:00 in het Omnisport te zien tijdens de Dynamo Super Saturday. Tot dan!