2e wedstrijd van HS12: winst ondanks verlies

Zoals uit de uitslag al is op te maken bleek Klarenbeek HS1, op bezoek bij Dynamo, een maat te groot voor ons. Helaas 4 sets verloren: jammer voor ons en ook voor het toegestroomde publiek op de tribune (aan hen lag het zeker niet). Natuurlijk begonnen we weer enthousiast en energiek aan de wedstrijd, net zoals vorige week. Echter deze keer ging het minder gelijk op. Alleen in de 2e set kwam HS12 flink op voorsprong en leken we kans te maken op set winst. Zover lieten de Klarenbekers het niet komen: na een time out veranderden zij van tactiek – meer tactisch geplaatste ballen - en daar vonden we niet direct een goed antwoord op.

“Hebben jullie dan wel lekker gespeeld?” vraagt u zich wellicht af. Absoluut. Voor een team dat zich nog in de wittebroodsweken bevindt is een wedstrijd tegen een geolied team als Klarenbeek HS1 een zeer nuttige ervaring: grenzen werden verlegd, ons spelinzicht vergroot en het teamgevoel versterkt.

Na afloop werd er in de kantine, nog meer dan vorige week, gereflecteerd, gemotiveerd, geanalyseerd, geëvalueerd en, ja, ook bier gedronken. Zelfs van buiten het team werd er spontaan meegedacht en geadviseerd. Positief dus alles, en we kijken nu al weer uit naar de volgende training en wedstrijd.

Arjen Warnaar.