1e Wedstrijd van HS12

Afgelopen vrijdag was het dan zover: de allereerste wedstrijd van ons gloednieuwe team. We waren best een beetje zenuwachtig want we kenden elkaar pas net, hadden nog maar 2 keer gezamenlijk getrained, waren nog wat onzeker over onze plek in het veld en dan gelijk, als HS12, tegen een HS2 team, uit in Bathmen. Wat ging dat worden? Belangrijkste doelstelling was om vooral lekker te spelen en team ervaring op te doen. Basisvolleybal dus. De laatste training hadden we daar flink op geoefend (en dat had menigeen ook gevoeld de dag erna). Een puntje pakken zou mooi zijn, maar we rekenden nergens op.

Tot onze blijdschap – zal je altijd zien – pakten we dat eerste puntje direct in de eerste set: 22 -25. Het basisvolleybal ging bij vlagen zelfs heel goed: de teams waren aan elkaar gewaagd. Waarschijnlijk werden we hierdoor toch wat overmoedig – zal je ook altijd zien - en verloren we de 2e set helaas met 25-13. Toen gingen we helemaal los en werd alles op alles gezet, met als resultaat 23 -25. We stonden voor met 2-1!! Wellicht nog maar 1 set te gaan. Nou, dat werd een interessante set want ook ABS HS2 zette alles op alles om te winnen. We gingen gelijk op, er gingen acties goed, er liepen acties verkeerd, wij raakten vermoeid, zij raakten vermoeid en regelmatig moest het zweet van het veld worden afgedroogd. We waren heel dicht bij een overwinning maar het werd 26-24. Na bijna 2 uur spelen begonnen we aan de 5e set. Super spannend natuurlijk; wie had dat gedacht! In de loop van deze set bleek echter dat ABS toch net nog een maatje te groot voor ons was: 15-11. Ondanks dat een wereldwedstrijd!!

Na afloop leken we wel een stel kleine jongens die van enthousiasme over niks anders wilden en konden praten dan over de wedstrijd, hoe goed het was gegaan, hoe leuk het was, wat we geleerd hadden, hoe we het volgende keer zouden doen, wat een mooi resultaat we neer hadden gezet etc. etc. Zelfs het belangrijkste wereldnieuws van die dag - de Schotten blijven bij Engeland – werd niet besproken. Kortom een heerlijke en sportieve wedstrijd en een goede opmaat voor een topseizoen. Wordt vervolgd.

Arjen Warnaar