Eerste wedstrijd - uit tegen Hellas MA1

Na twee zaterdagen warmdraaien in eigen huis, stond de eerste wedstrijd op het programma. Uit tegen Hellas MA1. We vertrokken met een beetje regen en onweer naar Nunspeet. Onze tegenstanders waren al met de warming-up bezig, dus snel omkleden en de benauwde, warme hal in. Nog even handjes geschut met voormalig H1 speler Jarik Niebeek en - nieuwe regel - vóór de wedstrijd dat ook gedaan met onze tegenstanders.

Opdracht deze dag: voor alle ballen gaan, goed roepen, elkaar positief ondersteunen en plezier hebben in het spel! Omdat we met een minimale bezetting waren (6 speelsters) moest er ook nog opgelet worden met een paar lichte blessures.

De eerste set gingen we heel goed uit de startblokken. Vanaf het begin sterk aan de bal; aantal goed serverende meiden, goed positiewerk. Het resultaat was dat we een kleine voorsprong namen en deze lang konden vasthouden. Door wat ongelukkige ballen aan onze kant en een sterke servicereeks van Hellas, kwam de thuisploeg langszij en wist de eerst set met 25-22 te winnen.

Veel water drinken en proberen de goede start van de eerste set te herhalen. Dat lukte. Bijna een kopie van de eerste set. Het Dynamo-zestal speelde geconcentreerd; met soms goede servicereeksen, ging voor elke bal en bouwde de voorsprong uit. Even leek zich te herhalen wat in de eerste set gebeurde, maar door twee time-outs werd het gevaar gekeerd en wonnen we de tweede set overtuigend met 25-21. Super! We stonden gelijk in sets en wilden graag voor de 1-3 winst gaan.

Met dank aan de supporters waren waterflessen opnieuw gevuld (door de goede inzet van de speelsters had het zestal het in de benauwde hal extra warm..). In de derde set begon Hellas met een kleine voorsprong. Door twee sterk serverende Nunspeetse dames én een bij hen goed lopende aanvalslijn die wij niet goed konden opvangen, bouwden zij de voorsprong verder uit. Helaas hadden wij ook nog de pech dat al vrij snel een van onze speelsters geblesseerd raakte en Hellas daar 'goed gebruik van maakte'. Jammer. 2-1 achter.

In de vierde set probeerden we de buitenkanten van de tegenstander wat meer op te zoeken en vaker te blokken. Het leek even te helpen, er kwam wat onrust bij Hellas. Ondanks (of dankzij?) veel aanwijzingen van de Hellas-coach raakten ze helemaal hun posities kwijt. Na een time-out van Hellas pakten zij de draad weer op en zochten ze onze zwakkere plekken. De vierde set sloten we af met 19-25. Hoewel we het dus moesten doen met 1 puntje waren we best wel tevreden over ons spel. Volgende week de eerste thuiswedstrijd.