Heren 2 heeft selectie rond voor de topdivisie

Sommigen betitelden ons twee jaar geleden als laf, kampioen worden van de 1e divisie en niet promoveren. Feit was dat belangrijke spelers ons gingen verlaten, niet in de laatste plaats Michiel van Dorsten. Met een geheel vernieuwd team, wel weer met een smalle selectie, wilden wij graag nog een jaar 1e divisie spelen. Maar na afgelopen seizoen weer kampioen te zijn geworden moeten en willen we wel! Aankomend seizoen dus ‘a new kid in town’ in de topdivisie, Heren 2!

Vooralsnog met een voorzichtige doelstelling. Handhaven lijkt ons een mooi startpunt, maar daar hebben we alle vertrouwen in. Er gaan wel wat zaken veranderen in het team van Justin Sombroek, die gaat beginnen aan vijfde seizoen als trainer/coach. Een volwaardige selectie om te beginnen, Sombroek zal dus eindelijk moeten laten zien of hij met wissels het spel net zo kan beïnvloeden als Van Gaal. Gelukkig hoeft hij dat niet alleen te bedenken, want Peter van Gent is aangesteld als assistent trainer/coach.

Dan de veranderingen in de selectie. Marcel Janssen heeft besloten weer in Arnhem te gaan volleyballen, na twee kampioenschappen en geen wedstrijd te hebben verloren in eigen huis wilde hij weer op de fiets naar de training kunnen. Lasse Jonker doet een stapje terug naar heren 3 en gaat in de 2e divisie voor speeltijd. Gelukkig mogen we ook een aantal nieuwe jongens verwelkomen.

Daan Klein Bussink komt nu vanuit Arnhem onze kant op om de concurrentie strijd aan te gaan met Ruben de Vries. Beide spelverdelers spelen een ander spelletje, Sombroek krijgt dus mogelijkheden zijn strijdplan te wijzigen.

Jeroen Otten, de man die als libero hoofdverantwoordelijk is om de bal bij de spelverdelers te krijgen heeft er ook een concurrent bij. Jelle Overvelde gaat samen met Jeroen uitmaken wie over het achterveld gaat heersen. Jelle was afgelopen seizoen passer/loper in heren 3 en wil graag zijn geluk beproeven in de topdivisie.
Het midden was na het wegvallen van Marcel Janssen wat mager bezet met alleen Maikel van Zeist. Uit heren 3 maakt de 19 jarige Jeffrey van Apeldoorn de overstap, een jongen met veel hoogte en power in zijn aanval. De 2 meter 4 lange Kay Hulsebos komt over van Reflex en is met zijn ervaring een zeer welkome aanvulling. Naast het midden is Kay ook inzetbaar als diagonaal.

De diagonaal positie wordt bezet door Lars Aalders, na twee jaar dubbele competitie te hebben gespeeld wil hij toch graag bij zijn broers in het team. Lars is de enige ‘echte’ diagonaal, maar naast Kay is ook Bram Langevoort op die positie inzetbaar. Bram komt weer terug naar Dynamo, na twee jaar met vrienden in de promotieklasse.

Eigenlijk is Bram passer/loper en moet hij de strijd aangaan met de twee andere gebroeders Aalders. Rik Aalders, die afgelopen seizoen de overstap maakte vanaf het midden, heeft laten zien een meerwaarde te zijn aan de buitenkant. Samen met de hoogte en power van Bram en de passend stabiele en handige Sjoerd Aalders is de buitenkant goed bezet. Daarbij zal ook Sander den Hollander zich op deze positie richten. Sander zal zijn wedstrijden gaan spelen in het derde, maar is een belangrijk onderdeel van heren 2 en gaat mee waar mogelijk.

Een selectie van twaalf man, alle posities dubbel bezet en een mix tussen ervaring en talent. Wat wil een coach nog meer lijkt me? Justin Sombroek ziet het seizoen dan ook met vertrouwen tegemoet. “Het mooie is dat we dit jaar veel jongens vanuit het derde kunnen doorschuiven en dat daar nu ook weer een hoop nieuwe talenten klaar staan in de 2e divisie. Daarnaast wordt de band met heren 1 ook steeds sterker. Aan de buitenkant is dat te zien doordat we gaan aantreden in hetzelfde tenue, maar achter de schermen is er ook veel samenwerking. Jongens uit het tweede trainen mee, spelers worden gescout, daar waar samenwerking mogelijk is gaan we dat benutten. Zo gaat Anneke Klomp ook voor heren 2 de ballenkinderen verzorgen, dit soort vrijwilligers zijn voor ons goud waard”

Voor de volledigheid de complete selectie:
Trainer/coach:  Justin Sombroek
Assitent trainer/coach: Peter van Gent
Spelverdelers:  Ruben de Vries, Daan Klein Bussink
Midden:  Maikel van Zeist, Jeffrey van Apeldoorn, Kay Hulsebos
Diagonaal:  Lars Aalders
Passer/lopers:  Rik Aalders, Sjoerd Aalders, Bram Langevoort, Sander den Hollander
Libero’s:  Jeroen Otten, Jelle Overvelde