Draisma Dynamo bedankt jeugd SV Dynamo met clinic

Gistermiddag hebben de spelers van Heren 1 de ballenkinderen, quickmoppers, vegers en tellers bedankt die het afgelopen seizoen hebben geholpen bij de wedstrijden. Dat gebeurde in het Omnisport in de vorm van een clinic. Na een serieuze maar speelse warming-up door en met spelers van Heren 1 werden de 24 kinderen verdeeld in 4 groepjes. Op vier minivelden kregen de kinderen een techniektraining van twee spelers.

Er was een veld waar je moest serveren en proberen de bal aan de andere kant van het net op een mat te laten landen. Op het volgende veld kregen de kinderen les in het geven van een goede pass. Op het derde veld moesten de kinderen de bal bovenhands door een korf proberen te spelen en op het laatste veld mocht er worden aangevallen: de smash moest op een mini-trampoline gemikt worden, en dat bleek best lastig. Na de techniektraining mochten de vier teams opnieuw op een veld plaatsnemen en proberen te scoren tegen twee spelers van Heren 1. De spelers van Draisma Dynamo gebruikten af en toe allerlei trucs om de kinderen te kunnen verrassen!

Na de clinic sprak hoofdtrainer Jorg Radstake de kinderen nog even toe en bedankte ze voor wat ze voor het team gedaan hadden. “Zonder jullie zouden de spelers veel vermoeider zijn geworden van alle ballen die ze zelf hadden moeten halen of zweetdruppels die ze van de vloer hadden moeten vegen als jullie er niet geweest waren.” Hij vertelde ook dat hij hoopt dat de kinderen ook volgend seizoen dit belangrijke werk willen blijven doen. Ter afsluiting waren er spekkies en werd er nog een mooie groepsfoto gemaakt van de Dynamo jeugd met hun helden van Draisma Dynamo. De foto's van Fred Fiets kunnen worden gedownload via www.apeldoorninhetnieuws.nl.