Goede start MA2 tegen Reflex Duiven

MA2 weer goed begonnen Tegen Reflex MA1

Zo de 2de helft van de competitie is gestart. Nadat MA2 het net niet had gehaald om naar de hoofdklasse te gaan moet het nu dan maar gebeuren.De meiden gaan nu voor het Kampioensschap. Ook het vorige seizoen hebben we tegen reflex gespeeld.En dat was een 3-1 overwinning  voor MA2. Helaas is Annika Nieuwenhuizen gestopt met volleyballen,Maar hebben we in Anique Lamers een nieuwe diagonaal gevonden. Laatste trainingen hebben we hier lekker op geoefend, en zien of het er vandaag uitkomt

1ste set

Charlotte ,Kiona Veerle,Michelle,Carlijn, Hanna/veerle.

MA2 begon zeer goed en eigenlijk niet in de problemen geweest door de mooie en             doeltreffende opslagen liepen we rustig uit naar een comfortabele voor sprong. Er was winst met  25 – 16 voor MA2

2de set  Stephanie,Emma,Hanna,Anique,Carlijn,Veerle/veerle

Daar de eerste set vrij gemakkelijk werd gewonnen gelijk alle reserve spelers er in de 2de set in. Kijken of zij het net zo goed konden oppakken als de andere. Het begin was zeer onrustig en bij een 9-4 achterstand maar een time out om even de koppies weer dezelfde richting op te krijgen. Het zestal wat er nu staat moet het oppakken niet te lang bij een gemiste aanval of een verkeerde pass  nadenken maar met de volgende actie bezig zijn. Na deze time out kwam MA2 helemaal terug in de wedstrijd tot 10 -10.Geen fout werd er meer gemaakt en zo zie je dat je snel in een wedstrijd terug kan komen. Het verzet van Reflex was gebroken in deze set. Dynamo denderde door naar een 25 -15 overwinning.

3de set Charlotte ,Kiona Veerle,Michelle,Emma, Hanna/veerle

De 3de set altijd een lastige voor MA2 kijken. Het begin ging tot de 10 redelijk gelijk op maar daarna liep Dynamo uit naar een 17 – 12 dus geen vuiltje aan de lucht. Of toch niet…   Reflex kwam toch weer goed terug door een serie goede opslagen van Reflex. Dynamo dacht dat ze er al waren en het gevoel van een grote voorsprong weg geven kwam weer even voorbij. Want dat is in het vorige seizoen al wel een aantal keren gebeurd. Er werd niet voldoende mee gelopen met de diepe opslagen van reflex. Ze kwamen terug tot een stand van 23-20 .Door een kleine onenigheid werd er een wissel toegepast.Hierna kreeg Reflex nog 1 punt en Dynamo speelde het verder goed uit.

4de set  Stephanie,Emma,Hanna,Anique,Carlijn,Veerle/veerle

Zo wat een start van de 4de set, Stephanie die toch al een tijdje met de opslag aan het stoeien is maakte dat nu in 1x goed. Ze serveerde tot 9-0  door totdat reflex een time out nam. Een mooie serie laten we hopen dat daar nog velen van zullen volgen. Hierna kwam Reflex niet meer voor in de wedstrijd een puntje hier puntje daar. Maar MA2 denderde door en won deze set 25 – 14.Het niveau van de opslagen en passes waren zeer hoog. En elke aanvaller scoorde veel. Ook Veerle Hamerlinck en Hanna kregen weer het gevoel terug mooie midden aanvallen hebben we gezien. Een ieder kan terug zien op een goede wedstrijd. Ook Anique op haar nieuw positie liet goed van zich spreken, alles goed op de 3 meter en 95 % werd goed aangevallen. Een sprankelende overwinning van 4-0 .Klasse meiden.

Volgende week naar LABYELLOV Had er nog nooit van gehoord maar als je het omdraait staat er gewoon volleybal