Wat te doen bij slecht weer?

Afgelasten van een wedstrijd door bezoekende teams en scheidsrechters

Informeer onze vereniging zo snel mogelijk als je niet of niet tijdig in onze hal aanwezig kunt zijn:

• Marleen Jacobsen (jeugd en senioren): 06-22 96 19 82
  • Esther van Hevelingen (CMV, mini's): 06-23 03 20 49

Op de wedstrijddag (bij geen gehoor van Marleen of Esther)

• Clubhuis van SV Dynamo: 055-366 16 42
  • Fleur Dubbelhuis  (CMV, mini's): 06-30 08 9810

Afgelasten van een wedstrijd door onze eigen teams

Lees eerst onderstaande tekst eens. Als je als jeugd- of seniorenteam van SV Dynamo Apeldoorn besluit niet naar een uitwedstrijd te gaan neem dan zo snel mogelijk contact op met Marleen van het wedstrijdsecretariaat. Zij gaat de tegenstander informeren. MIniteams nemen contact op met iemand van de minicommissie.

Klik hier voor weerswaarschuwingen KNMI

Let op!  Gebruik niet de kaart die via bovenstaande link wordt getoond, maar de informatie eronder waar per periode van de dag eventueel een waarschuwing wordt gegeven.

De kaart toont de hoogste kleurcode (oplopend groen, geel, oranje  of rood) die minimaal één uur in die 24 uur van toepassing is  of was. Dus als het bijvoorbeeld alleen 's nacht van 3 uur tot 4 uur code geel was/wordt, wordt op de kaart  de provincie geel.

Onderstaande tekst is van de Nevobo.

Richtlijnen voor teams en scheidsrechters bij slecht weer

Weer- en verkeeralarm

Bij naderend slecht weer wordt vaak 12 – 24 uur tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen van het komende slechte weer. Zet het slechte weer door, dan volgt een weeralarm en mogelijk verkeeralarm. Deze waarschuwing wordt 0 tot 12 uur voordat het extreme weer wordt verwacht, uitgegeven.

Informatie
De waarschuwing voor extreem weer en een eventueel weeralarm wordt door het KNMI op provincieniveau afgegeven en in de vorm van een met kleur ingetekende kaart gepubliceerd op www.knmi.nl.
Een verkeeralarm wordt door Rijkswaterstaat gepubliceerd via de media, de actuele verkeersinformatie, www.rijkswaterstaat.nl en via de gratis landelijke informatielijn: 0800 –8002.

Procedures

Voor alle Nederlandse competities wordt onderscheid gemaakt tussen drie situaties.

1. Gevaarlijk weer

Indien het KNMI op haar website www.knmi.nl in de categorie Gladheid gebieden heeft voorzien van een gele kleurcode, heeft een vereniging recht om de wedstrijd af te zeggen, indien zij in of door zo’n geel gebied moeten reizen. Daarbij dient de procedure te worden gevolgd zoals beschreven bij situatie 2.

Opmerking SV Dynamo

Voor het aflezen van Gladheid, gebruik hiervoor niet bovenstaande kaartjes maar het overzicht die onderaan op deze pagina van het KNMI staat, voor de periode waarbinnen je de heen- en terugreis maakt. Standaard wordt de tabel getoond voor de provincie Gelderland. Als je naar of door een andere provincie moet rijden klik dan de desbetreffende provincie in de rechterkolom van de KNMI pagina aan.

2. Extreem weer

Indien het KNMI op haar website www.knmi.nl gebieden heeft voorzien van een oranje kleurcode, heeft een vereniging recht om de wedstrijd af te zeggen, indien zij in of door zo’n oranje gebied moeten reizen.
Let wel, verenigingen reizen op eigen verantwoording af naar een wedstrijd. Indien zij besluiten om deze verantwoording niet te nemen hebben zij hier toe alle recht. Neem een weloverwogen besluit en houd hierbij rekening met het feit dat dit organisatorische consequenties met zich meebrengt, aangezien de wedstrijd op korte termijn opnieuw ingepland moet worden.
Daarbij dient onderstaande procedure te worden gevolgd:

• De vereniging die zich afmeldt is verantwoordelijk voor het tijdig informeren van de tegenstander én de officials.
  • De vereniging die zich afmeldt stuurt een e-mail naar het regiokantoor waarin de afmelding bevestigd wordt. Wij adviseren hierin de op het moment van afmelding geldende afbeelding van www.knmi.nl als bijlage mee te sturen.
  • Er worden geen maatregelen opgelegd.
  • Beide verenigingen bepalen in onderling overleg een nieuwe speeldatum en geven deze binnen twee weken via www.volleybal.nl door aan het regiokantoor. De wedstrijd wordt binnen 6 weken ingehaald.

3. Weeralarm of verkeeralarm

Indien het KNMI een weeralarm of Rijkswaterstaat een verkeeralarm heeft afgegeven, gelast de Organisator alle wedstrijden, waarbij teams of officials door een gebied moeten reizen waarvoor het alarm geldt, af.

• Er wordt een mededeling geplaatst op de website www.volleybal.nl.
  • De Organisator probeert zo veel mogelijk (via de verenigingen) de ploegen en officials te informeren.
  • Er worden geen maatregelen opgelegd.