Definitief programma Rabobank mini en jeugd startdag bekend

Het definitieve programma voor de Rabobank mini en jeugd startdag op zaterdag 15 september is bekend. Het volle programma begint om 9.15 met een clinic van Heren 1 aan alle mini's. Mini's (én toeschouwers) zijn vanaf 9.00 welkom in het Omnisport. De kinderen kunnen zich direct gaan omkleden en zich melden in de zaal. Op het programma staan, naast nog een clinic van Heren 1 voor de jeugd, voorlichtingsbijeenkomsten aan ouders en coaches, een jeugdtoernooi voor de C-, B- en A-jeugd en het uitreiken van de ballentassen en spelerspassen aan de jeugdcoaches (vlak voor het jeugdtoernooi). Het evenement wordt georganiseerd als voorbereiding op het nieuwe seizoen. Onder 'Lees het hele bericht' staat het volledige programma voor de mini’s en de jeugd en meer informatie over het jeugdtoernooi.

Programma mini's

09.00-09.15 Mini’s ontvangen in Dynamo Café
09.15-10.15 Clinic Heren 1 voor de mini’s
09.15-09.45 Presentatie aan ouders
09.45-10.15 Rondleiding door het Omnisport voor ouders
10.15-10.30 Kinderen naar het Dynamo Café voor limonade + versnapering
10.30-11.00 Persconferentie Heren 1

Programma jeugd

10.00 uur spelers omkleden (nieuwe shirt)
10.30 uur clinic door Heren 1 en/of Dames 1
11.00 uur informatiebijeenkomst ouders
11.30 uur teams naar Dynamo Café voor versnapering
11.45 uur persconferentie (jeugd mag vragen stellen aan de spelers van Heren 1/Dames 1)
12.30 uitreiking van ballentassen aan coaches
12.30 uur toernooi met alle jeugdteams
15.00 uur einde toernooi
15.00 uur gelegenheid om teamfoto's te maken (onder voorbehoud)

Wedstrijdschema

Het wedstrijdschemavoor het jeugdtoernooi wordt binnenkort bekend gemaakt via de site.

Als je onverhoopt tijdens het toernooi niet aanwezig kunt zijn wil je dat dan doorgeven aan je trainer en een mailtje sturen naar jeugd@svdynamo.nl.

Meisjes en coaches van MC1, MC5 en MB4
Jullie hebben als enige jeugdteams al een uitwedstrijd en kunnen jammergenoeg niet bij het openingstoernooi aanwezig zijn. Het zou wel leuk zijn als jullie proberen aan een deel van het programma deel te nemen. Jullie hoeven geen mailtje naar jeugd@svdynamo te sturen.

Toernooivorm

• Je speelt samen met 3 of 4 teams op hetzelfde veld.
• Als het toernooi begint hoor je welk teamnummer je hebt en of je met 3 of 4 teams speelt. Jij en je ouders kunnen dan precies zien hoe laat je moet spelen. Het schema komt ook in het Dynamo Café te hangen
• Het toernooi is ook bedoeld om te oefenen hoe het in een echte wedstrijd gaat. Bijvoorbeeld een spelerswissel, het aanvragen van een time-out of wat je moet doen als je van speelhelft wisselt. Als je dat nog niet precies weet is dat geen probleem, dat leer je zaterdag allemaal.
• Er wordt op tijd gespeld: 25 minuten per wedstrijd. Heb je 25 punten dan ga je gewoon door.
• Er klinkt een signaal voor ‘Einde wedstrijd’ en ‘Begin wedstrijd’
• Bij 15 punten wordt van speelhelft gewisseld
• Er mag per speelhelft één time-out worden aangevraagd
• Verzoek aan coaches om tijdens de wedstrijd één of meer wissels aan te vragen (dit om het wisselen te oefenen voor coach, spelers en teller)