december 2017

Nieuwjaar

Wedstrijdschema's voorronde Open Club

Zaterdag 6 januari 2018 spelen 5 Open Club teams de voorronde van de NOJK (Nationale Open Jeugd Kampioenschappen). Jongens B is vrijgesteld van de voorronde. Links naar de wedstrijdschema's staan hieronder. Kijk voor meer informatie op de website van de Nevobo.

Wedstrijdschema JA, Marienhoeve, Wijk bij Duurstede
Wedstrijdschema JC, de Meerwaarde, Barneveld
Wedstrijdschema JD, de Sypel, Harderwijk
Wedstrijdschema MA, de Schalm, Ootmarsum
Wedstrijdschema MB, de Sypel, Harderwijk
Wedstrijdschema MC, de Meerwaarde, Barneveld
Wedstrijdschema MD, Dorper Esch, Denekamp

Prijswinnaars 25e ENGIE Internationaal Jeugdtoernooi

Het was drie dagen genieten in het Omnisport en de WSV-hal. Op 7 velden leverden 58 teams uit de A- B- en C-jeugd van vroeg tot laat een sportieve strijd. Wij feliciteren de prijswinnaars van het 25e ENGIE Internationaal Jeugdtoernooi op 27, 28 en 29 december 2017: Volley Haasrode Leuven (Jongens A), FH Nijlen (Jongens B), Giebers Optiek/ikvolleybal.nl (Jongens C), VC Zwolle (Meisjes A), SV Dynamo Apeldoorn (Meisjes B) en Polaris (Meisjes C). De prijzen voor beste speler of speelster van het toernooi (MVP) gingen naar Bosse Coenjaerts van Volley Haasrode Leuven (Jongens A), Twan Peters van SV Dynamo Apeldoorn (Jongens B), Wessel Rouw van SV Dynamo Apeldoorn (Jongens C), Marleen Veldhuis van VC Zwolle (Meisjes A), Lianne Sonneveld van SV Dynamo Apeldoorn (Meisjes B) en Dagmar Mourits van Next Volley (Meisjes C). Onder grote publieke belangstelling deelden Draisma Dynamo spelers Hugo van Garderen en Dustin Bontrop de prijzen uit. Bekijk de foto's van Peter Donderwinkel van de prijsuitreiking. De organisatie bedankt alle deelnemers, coaches, fysio's, verzorgers, zaalwachten, bardienstmedewerkers, ontbijtverzorgers, fotografen, koks, scheidsrechters en alle anderen die een bijdrage hebben geleverd, voor dit prachtige jubileumtoernooi! Links naar alle fotoalbums staan op de website van het Jeugdtoernooi onder Multimedia. Graag tot volgend jaar!

25e ENGIE Internationaal Jeugdtoernooi

Volg het 25e ENGIE Internationaal Jeugdtoernooi van SV Dynamo op svdynamo.nl/jeugdtoernooi.

Een trotse coach van MB3 aan het woord

Wanneer ik zo aan het einde van het jaar eens overdenk wat ik als jullie coach in 2017 – en ook al in de periode daarvoor – heb mogen meemaken, dan stemt me dat met recht trots. Ik vind het echt fantastisch wat we met z’n allen bereikt hebben.
Als volleyballeek, want zo zie ik mezelf nog steeds, valt het niet mee om zo’n gezellig gezelschap jongedames aan het volleyballen te krijgen. Jullie mogen best weten dat ik me zeker in die beginperiode weleens afvroeg hoe ik een team met meisjes van een jaar of twaalf kon enthousiasmeren en motiveren. Dat is verre van eenvoudig, zo werd me al gauw duidelijk. Hoe maak je van een groep individuen een team? Hoe laat je zo’n team presteren?

Geen trainingen in de kerstvakantie

Er zijn geen trainingen van maandag 25 december tot en met vrijdag 5 januari in de Welgelegenhal en het Omnisport. Op maandag 8 januari starten alle trainingen weer. Dat neemt niet weg dat er in de Kerstvakantie geen volleyballers te vinden zijn in het Omnisport.... Op 27, 28 en 29 december organiseren we het 25e Engie Internationaal Jeugdtoernooi in het Omnisport en de WSV-hal. Meer dan 600 nationale en internationale jeugdige sporters komen naar Apeldoorn voor een sportieve strijd en slapen in  Stayokay, Woldhuis, de Welgelegenhal en Pigika. Alle vrijwilligers die zich hebben aangemeld om mee te helpen bij het Jeugdtoernooi, alvast heel erg bedankt. Het bestuur wenst iedereen fijne kerstdagen en een voorspoedig en sportief 2018!

Zaterdag 23 december thuiswedstrijd Heren 1 - Taurus

Meisjes C1 kampioen in de hoofdklasse!

Meisjes C1 had zaterdag maar 3 punten nodig om kampioen te worden in de Hoofdklasse. De tegenstander stond als laatste geplaatst, de voortekenen waren goed. De meiden hadden een gezonde spanning die verdween bij het eerste fluitsignaal. Met een dikke 4-0 (25-15 25-16 25-7 25-14) winst sleepten ze het kampioenschap binnen. Een hele mooie verdienste als je weet dat de doelstelling was om bij de eerste drie te eindigen! We hebben sinds lange tijd weer een Meisjes C team dat kampioen is in de Hoofdklasse en doorgaat naar de Topklasse. Echt een Top prestatie! Meiden en Anja, van harte gefeliciteerd!

Wedstrijdverslag Heren 2

Heren 2 won afgelopen zaterdag met 3-2 van E.V.V. uit Elburg. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Dames 1 - Alterno gaat zaterdag niet door

De wedstrijd van Dames 1 tegen Alterno gaat zaterdag niet door en wordt op een later moment gespeeld.