juni 2016

Zwaai de Oranje dames uit in de 'Dynamohal'

Klik op de foto om kaarten te bestellen.
Nb. De wedstrijd van 26 juli wordt gespeeld in de Topsporthal van Omnisport Apeldoorn (de hal waar SV Dynamo traint en speelt).

SV Dynamo snelste tijdens Drakenbootfestival

Onder grote publieke belangstelling kwalificeerde SV Dynamo zich tijdens de halve finale van het Drakenbootrace voor de finale. Was het bij de halve finale nog een close finish, in de finale wonnen de mannen met een bootlengte verschil van de rugbyers van de Rams uit Apeldoorn en Pickwick Players uit Deventer en de voetballers van Groen Wit. Onder een erehaag, gevormd door zeer sportieve en applaudiserende verliezers, konden onze mannen door naar hun fans. Voor de 4e keer in 5 jaar waren onze mannen 1e in de Drakenbootrace.
Racers: Romeo Tuinman, Ewoud Heijink, Elmo Slump, Joost Huisink, Michel van Beek, Roderick van Beek, Lars Aalders, Sander Meeboer, Erik Huisink, Michiel Ahyi, Daan de Jonge, Richard Janssen, Dave den Hollander, Ruben de Vries, Sander den Hollander, Jelle Overveld en Tom Heijink. Klik hier voor meer foto's en een impressie van het Drakenbootfestival.

Bennie Bauhuis overleden

Woensdag j.l. overleed Bennie Bauhuis (59). Bennie was sinds 1981 lid van onze vereniging en de afgelopen 30 jaar actief als Nationaal volleybalscheidsrechter. Als zijn eigen wedstrijdprogramma het toeliet was de goedlachse en altijd optimistische Bennie bij thuiswedstrijden van Heren 1 op de tribune en na afloop in het Dynamo café te vinden.
Op woensdag 29 juni 13:00 uur kan afscheid genomen worden van Bennie  (zie advertentie voor meer info).

Meisjes C behaalt een 5e plek tijdens de United World Games in Klagenfurt

Tijdens de United World Games in Klagenfurt is Meisjes C op een mooie (gedeelde) 5e plek geëindigd. Lees het verslag van trainer/coach David Bergsma.

Ook Kruiswijk en Anker een jaar langer bij Draisma Dynamo

Het team van Draisma Dynamo voor komend seizoen begint steeds meer vorm te krijgen. De Stichting Topvolleybal Dynamo maakt bekend dat Mats Kruiswijk en Wessel Anker hun verblijf bij de 12-voudig landskampioen met een jaar hebben verlengd. Voor beide spelers wordt het hun derde seizoen in Apeldoorn.

Meisjes C team presteert goed tijdens United World Games in Oostenrijk

Het gaat goed met ons meisjes C team in Klagenfurt bij de United World Games. De oefenwedstrijden werden allemaal gewonnen. Of dat bij de echte wedstrijden tegen de USA, Duitsland, Slovenië, Tsjechië en Spanje ook is gelukt, kun je lezen op de speciale Facebookpagina van ons jeugdteam. Heel veel plezier en succes in Klagenfurt, zet 'm op!

Diploma voor jonge scheidsrechters

Gisterenavond zetten 11 jonge scheidsrechters onder applaus van ouders en collega-scheidsrechters hun handtekening onder het diploma  'Volleybalscheidsrechter 2 jeugd' en 'Volleybal scheidsrechter 2'.
Aileen Hatamy (14 ), Iris Koedijk (12), Carlinde Meijer (14), Janine Wijngaards (14), Roos van Werven (11) en Tim Boekhoudt (13) mogen op grond van dit diploma van de Nevobo jeugdwedstrijden (m.u.v. Topklasse) en seniorenwedstrijden 3e en 4e klasse fluiten.  Annemarieke Klaasen (17), Tim Jacobsen (17), Tim Scholten (16), Valentin Helsoot (15) en Hans Vriend (16) ontvingen hun 2e scheidsrechterdiploma en mogen nu alle jeugd- en seniorenwedstrijden (t/m 1e klasse) fluiten.
Hoe trots kun je zijn op deze jonge mensen? Heel trots!  In ruim twee jaar tijd is het Jeugd Arbitrage Corps uitgegroeid tot een groep van 20 jonge mensen die zich samen verantwoordelijk voelt voor de wedstrijden die in de jeugdcompetitie gefloten moeten worden. Als onverwacht iemand een wedstrijd toch niet kan fluiten, is een berichtje plaatsen in de WhatsApp groep voldoende: een vervanger meldt zich snel.

Meisjesteam Dynamo naar United World Games in Oostenrijk

Een meisjesteam van Dynamo vertrekt op 15 juni a.s. naar Oostenrijk voor een groot internationaal driedaags toernooi. De meisjes, met een gemiddelde leeftijd van 13 jaar, gaan Nederland vertegenwoordigen op de United World Games.

Invaltrainers en -coaches gezocht

De seniorencommissie zoekt enthousiaste mensen die bij afwezigheid van de vaste trainer/coach een training of wedstrijd over willen nemen. Op deze wijze wil de commissie voorkomen dat een team geen trainer of coach heeft. Lijkt je dit leuk? Meld je dan snel aan! Stuur een mailtje met je naam, telefoonnummer en eventuele voorkeuren naar senioren@svdynamo.nl.

Lekkage in Omnisport

Afgelopen zondagnacht is er een waterleiding geknapt op de tweede verdieping in het Omnisport. In verband met water onder de sportvloer in de Topsporthal is de kleine tribune uitgeschoven. Hierdoor is er aan de tribunezijde ongeveer 1 meter minder ruimte. Er kan wel gewoon worden getraind.