september 2014

Kinderen willen sportplezier!

Kinderen willen plezier maken tijdens het sporten. Het gedrag van coaches en trainers, maar ook van ouders speelt hierin een belangrijke rol. Om ervoor te zorgen dat de mini’s en jeugd van Dynamo met plezier kunnen volleyballen, doet de vereniging mee met de pilot TV Sportplezier. Dit is een initiatief van de Nevobo. TV Sportplezier is een digitaal platform voor ouders en verenigingen dat informeert, verleidt en inspireert. Ouders krijgen ideeën aangereikt om positieve oudersupporters te worden en de vereniging leert om ouders op een positieve manier bij de vereniging te betrekken. De vereniging organiseert een ouderavond om ouders te laten zien hoe zij bij kunnen dragen aan het sportplezier van kinderen. Dit zal gebeuren door middel van filmpjes, opdrachten, discussies en nog veel meer! Het zal een interactieve avond zijn waarbij de mening van ouders belangrijk is. De ouderavond vindt plaats op donderdag 30 oktober om 19.30 uur in het Dynamo Café. Opgeven kan tot en met dinsdag 28 oktober via de websiteMeer informatie over TV Sportplezier is te vinden op www.tvsportplezier.nl.

Meisjes C6 haalt eerste punt binnen

Meisjes C6 speelde gisteren thuis tegen Udeo. Na een flinke achterstand opgelopen te hebben in de eerste set, wisten de meiden deze toch te winnen met 26-24! De volgende drie sets werden helaas verloren. Lees het wedstrijdverslag.

Tweede wedstrijd van Heren 12: winst ondanks verlies

Heren 12 speelde dit weekend thuis tegen Klarenbeek. Ondanks een 4-0 verlies zien ze lichtpuntjes en kijken ze weer uit naar volgende trainingen en wedstrijden. Lees het wedstrijdverslag.

Volop spanning in tweede wedstrijd van Dames 13

Dames 13 speelde zaterdag uit tegen D.O.S. De eerste set ging nipt verloren met 31-29. Met 3 sets met slechts 2 punten verschil was er gisteren inderdaad volop spanning in de vijfsetter van Dames 13. Lees het wedstrijdverslag.

Marit en Dave floten vandaag hun eerste wedstrijd

Marit Heupink (11) en Dave Sangers (11) floten, na eerst nog wat geoefend te hebben tijdens de miniochtend, hun eerste echte jeugdwedstrijd. Marit en Dave wat deden jullie dat goed! Niet alleen Ilse en ik zagen dat, maar ook coaches en mensen op de tribune gaven aan dat jullie het goed deden. Proficiat!
Marit en Dave maken deel uit van het Jeugd Arbitrage Corps. Het JAC was vanochtend actief tijdens de miniochtend en 's middags werden 7 jeugdwedstrijden en één seniorenwedstrijd door hen gefloten.

Nieuw bij het JAC is Annemarieke Klaasen (15). Annemarieke viel al op door haar grote inzet voor de vereniging op andere terreinen, nu komt daar het fluiten bij. Klasse Annemarieke!

Vandaag meldde Kaylee de Frens (11) zich als 16e lid zich van het corps. Overvallen door het succes is er vanaf nu een wachtlijst. Nieuwe leden zijn nog welkom als aspirant lid. Zij kunnen de workshops bijwonen en 'droog' oefenen, maar er zijn voor de 1e seizoenshelft geen wedstrijden meer beschikbaar die ze kunnen fluiten.

Nieuw Heren 12 speelt allereerste wedstrijd

Afgelopen vrijdag was het dan zover: de allereerste wedstrijd van het gloednieuwe Heren 12 team. Ze waren best een beetje zenuwachtig want ze kenden elkaar pas net. Hadden nog maar twee keer gezamenlijk getraind en waren wat onzeker over hun plek in het veld. En dan gelijk tegen Heren 2 in Bathmen... Wat ging dat worden? Lees het wedstrijdverslag waar het plezier en enthousiasme vanaf straalt.

Dames 13 pakt de volle buit

Het was even wennen, de eerste wedstrijd van het seizoen voor Dames 13. Voor een aantal speelsters was het 25 jaar geleden dat ze in het veld stonden. Maar na vier sets hard werken tegen Zeewolde werd de volle winst binnengehaald: 4–0. Lees het wedstrijdverslag.

MB3 gaat goed van start

Meisjes B3 speelde zaterdag de eerste wedstrijd tegen Wilp MB1. De meiden en de coaches moesten even wennen aan de spelregels in de B maar desondanks werd de wedstrijd met 3-1 gewonnen. Lees het wedstrijdverslag

MA4 tevreden over 1e wedstrijd tegen Hellas MA1

De eerste wedstrijd van meisjes A4 speelde zich af in Nunspeet. Na het begroeten van voormalig H1 speler Jarik Niebeek ging MA4 goed uit de startblokken tegen Hellas MA1. Helaas een nipt verlies in de eerste set maar een 25-21 winst in de tweede set. Het verdere verloop lees je in het wedstrijdverslag van MA4