oktober 2012

Heren 2 boekt derde winst op rij

Heren 2 boekte afgelopen zaterdag in Soest de derde overwinning op rij. In het wedstrijdverslag meer over vliegtuigstoelen, kansen op de pipe, een mooi debuut van Sander den Hollander en Man of the Match Romeo Tuinman.

Wat een avond! Winst voor Heren 1

Het waren lastige weken voor Mark Roper, trainer/coach van Draisma Dynamo. De eerste wedstrijden van de competitie gingen verloren, alledrie met 3-0. Dat betekende dat de druk die zaterdag op de trainer en z’n ploeg stond behoorlijk groot was geworden als gevolg van de tegenvallende prestaties. Niet eerder startte de Apeldoornse ploeg zo dramatisch. Dat dit niet alleen regionaal nieuws is, bleek wel aan het telefoontje dat de club medio deze week kreeg: de NOS zou aanwezig zijn om TV-opnamen te maken. En dan kwam nota bene ook landskampioen Orion op bezoek! De thuisploeg stelde zichzelf en het matig opgekomen publiek echter niet teleur: de drie punten bleven in Omnisport (3-1).

Super Saturdays Draisma Dynamo

Super Saturdays zijn zaterdagen waarop zowel Dames 1 als Heren 1 thuis spelen. Op Super Saturday wordt er van alles georganiseerd rond de wedstrijden, met o.a. Kids Corner (voor de jongste jeugd), Lounge Room (voor de oudere jeugd) en in het Dynamo Café lekker eten tussen de wedstrijden. Noteer 10 en 24 november, 8 en 22 december 2012 en 19 januari en 2 februari 2013 vast in je agenda. Meer informatie volgt.

Afhalen verenigings/lidmaatschapspas voor leden en vrijwilligers

Leden en vrijwilligers kunnen hun lidmaatschapspasje a.s. woensdag 17 oktober vanaf 19.00 uur ophalen bij de kassa van het Omnisport. Dit is vóór de wedstrijd om 20.00 uur van Heren 1 tegen SSS in het Omnisport. Op vertoon van deze pas heb je gratis toegang bij Heren 1 competitiewedstrijden.

De eerste wedstrijdverslagen

Heren 2 en Meisjes C3 plaatsten de eerste wedstrijdverslagen, zie onder het menu Competitie of klik hier

De week van de scheidsrechter: 6 t/m 14 oktober

Van zaterdag 6 tot en met zondag 14 oktober is het de Week van de Scheidsrechter. Tijdens deze week kunnen we onze waardering laten blijken voor scheidsrechters, juryleden en andere officials die in hun vrije tijd bereid zijn onze wedstrijden te leiden. Bijvoorbeeld via het aanbieden van een kleine attentie als een bloemetje, een taart of een cadeaubon. Of gewoon via een complimentje. De Week van de Scheidsrechter is een initiatief van het Masterplan Arbitrage, een gezamenlijk project van 25 sportbonden en NOC*NSF. We hopen dat alle Dynamo teams laten merken dat zij blij zijn met hun inzet ieder weekend. En dat hoeft natuurlijk niet alleen tijdens de ‘Week van de Scheidsrechter’...!

Druk thuisweekend SV Dynamo teams

A.s. weekend kunnen we voor het eerst in lange tijd weer genieten van een echte thuisspeeldag van onze Dynamo teams. Vrijdagavond 12 oktober is het de beurt aan Dames 6 (19.15 uur) en Heren 4 (21.15 uur). Zaterdag komen er negen jeugdteams en acht seniorenteams in actie waaronder Dames 3 om 13.15 uur, Heren 3 om 13.45 uur, Heren 2 om 16.00 uur en Dames 1 om 16.30 uur tegen Eurosped Dames 1 (voorheen Pollux). Bekijk het volledige programma van deze week onder Competitie > Programma deze week. Kom naar het Omnisport en moedig onze spelers aan!

Eerste thuiswedstrijd Draisma Dynamo op woensdag 17 oktober

Woensdag 17 oktober speelt Draisma Dynamo de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen SSS Heren 1 onder leiding van trainer/coach Mark Roper. De wedstrijd begint om 20.00 uur in het Omnisport. Leden en vrijwilligers hebben gratis toegang op vertoon van hun verenigingspas (die nog wordt uitgedeeld).

Dames 1 trapt af met eerste thuiswedstrijd van het seizoen

A.s. zaterdag 13 oktober speelt Dames 1 om 16.30 uur de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen in het Omnisport tegen Eurosped Dames 1 (voorheen Pollux). In de geschiedenis van de club is dit het elfde seizoen dat zowel de Heren als de Dames op het hoogste niveau uitkomen. Kom naar het Omnisport en moedig de nieuwe ploeg van trainer/coach Kees Verstraten aan! Toegang is gratis.

Bezuinigingen op sport in de gemeente Apeldoorn

Via de media hebben jullie vast al een en ander gelezen of gehoord over de bezuinigingen op het gebied van sport in de gemeente Apeldoorn.

Op donderdag 11 oktober staat dit onderwerp op de agenda van de Politieke Markt. De Sportraad biedt tussen 18.30 uur en 19.00 uur een petitie aan en roept sporters en sportbesturen op om dan hun stem te laten horen op het Marktplein bij het stadhuis.

Het bestuur heeft nog geen zicht op de exacte gevolgen voor onze vereniging maar dat de kosten zullen stijgen moge duidelijk zijn.

Wil je ook je stem laten horen, ga dan op 11 oktober om 18.30 uur naar het stadhuis.

Het bestuur